Egy márka népszerűsítésében nagy segítség lehet, ha a termék csomagolása összhangban van az eladni kívánt termékkel. A csomagoláshoz a címke is hozzátartozik, amivel fontos információkhoz juthatunk a termékkel kapcsolatban.
Megfelelő dizájnnal elősegíthetjük márkánk tudatos építését. Az egyedi matricák nagyobb figyelmet keltenek, gondolhatunk itt a szövegre, a mintákra is. A címkenyomtatás digitálisan történik, kifejezetten erre való gépekkel.
Melyek az előnyei egy termékcímkének márkaépítésnél
Különleges arculat megtervezésekor a vásárlók fejével kell gondolkodnunk, mi az, amire felfigyelnek, hogy néz ki az a termék, amit szívesen leemelnek a polcról, ami kitűnik a többi közül. A címke készítés azért is fontos, mert ezzel nem csak információt nyújtunk a termékünkről, hanem, így kialakítunk egy képet is a vásárlók fejében a termékkel kapcsolatosan. Ezen keresztül a márka személyisége, értékei és minősége könnyen kommunikálható, hozzájárulva a fogyasztók pozitív élményeihez és márkahűségének kialakulásához.
Nagyon lényeges tehát a logó, amit látnak rajta. A logó, mint a márka arculatának központi eleme, kulcsfontosságú a termékcímke tervezésében. Az egyedi logó azonosíthatóvá teszi a termékeket, hozzájárulva a márka felismerhetőségéhez és megkülönböztetéséhez a versenytársaktól, lehetőséget ad a történetmesélésre, amely mélyebb kapcsolatot alakíthat ki a fogyasztókkal.Az egyedi címkenyomtatás azért is meghatározó, mert a legelső benyomást ezzel is kialakíthatjuk az értékesítendő áruról.
Hogyan hat a termékcímke a brand kiépítésre
A színes címkenyomtatás még nagyobb mozgásteret biztosít abban, hogy a választott embléma minél kifejezőbb legyen, így nagyobb hatást érhetünk el. Azzal a szabadsággal, hogy a termékcímkét olyanra formáljuk, amilyenre szeretnénk, könnyen megcélozhatjuk a fogyasztói közönséget. Ez segít abban, hogy a termékre jellemző tulajdonságokat valamilyen illusztráció, alakzat formájában kifejezzük, ezzel is megerősítve a márkánkat.
Drogériákban számomra a legmeggyőzőbb termékek mindig azok voltak, amiknek valamilyen érdekes csomagolásuk, logójuk volt. Ha, nem is volt szükségem egy bizonyos termékre, megesett, hogy a csomagolása felkeltette a figyelmemet és ezért mégis megvettem. Olyan is volt, hogy a címkén található logó olyan szintű bizalmat sugárzott, hogy megvásároltam a terméket anélkül, hogy bármit is tudtam volna róla vagy korábban használtam volna.
A címkenyomtatás úgy jó, ha egyedi és mégis igényes, hogy biztosak lehessünk abban, hogy rábírjuk a vásárlókat, hogy a kezükbe vegyék a termékünket, bizalmat sugározzon a termék és megvásárolják.