Aki szeretné eladni saját termékét, annak szüksége van termékcímkére. Hiszen a címke az, ami kommunikál a vásárlóval, a címke az, ami információkkal látja el a potenciális ügyfeleket. Így kimondható, hogy a címke éppen olyan fontos, mint maga a termék, hiszen jó címke nélkül meglehet, hogy az sem veszi le a termékünket a polcról, aki a célközönségünk lenne.
Mitől lesz megkapó, figyelemfelhívó egy címke?
Nem könnyű kitűnni a több száz, esetenként több ezer termék közül. Mindenki azt szeretné, ha az ő terméke lenne az, amin megakad a vásárló szeme. De hogyan érhetjük ezt el?
Nincsen száz százalékosan működő recept a tökéletes termékcímke elkészítésére, de vannak bizonyos trendek, iránymutatások, amelyek követésével, jobb esélyekkel indulunk a versenyben.
A termékcímke kinézete
Mindig vannak aktuális trendek, amik meghatározzák, hogy a vásárló melyik terméket fogja levenni a polcról, hogy egyáltalán megnézze, megfontolja a megvásárlását. Éppen ezért a címke vizuális megjelenése az elsődleges, így nagy figyelmet kell fordítanunk a termékcímkénk kinézetére.
De milyen is legyen az a kinézet? Talán elsőre azt gondolnánk, hogy minél feltűnőbb, színesebb, érdekesebb a címke, annál jobb esélyeink vannak. Pedig ez nem feltétlen van így, főleg manapság nem. A modern világban rengeteg vizuális inger éri az embereket, így megszületett az igény a nyugalomra, a letisztultságra. Mit is jelent ez a címke nyomtatás terén? A minimalizmust. A kevesebb több elvét. Manapság hódítanak a letisztult, egyszerű csomagolások, amelyeken nincsenek felesleges színek, minták, sőt, néha feliratok sem. A rengeteg termék közt kitűnni már nem a még nagyobb, még színesebb, még feltűnőbb címkével lehet. Éppen ellenkezőleg! Egy igényesen kivitelezett minimalista termékcímke éppen azzal hívja fel magára a figyelmet, hogy nem a feleslegesen túlcicomázott külsejével akarja eladni magát. Hogy bízik annyira az eladó a saját termékében, hogy ne akarja elterelni a vevő figyelmét a külsőségekre, hiszen a lényeg az a csomagoláson belül van. A csomagolás pedig maradjon meg annak, ami: egy informatív, ízléses köntös, ami előrevetíti a lényeget: a minőségi terméket.
És hogy hogyan valósíthatjuk meg az ízléses, minimalista stílusú csomagolást termékünknek? Egyszerűen: csak ne gondoljuk túl! Természetes színek, geometrikusformák, letisztult betűtípusok.
A termékcímke tartalmi elemei
De akkor hogyan tudjuk a szükséges információkat átadni? Egy modern megoldás segítségével, ez pedig a QR kód. A QR kód rengeteg lehetőséget rejt magában, hiszen kis helyet foglal, nem rontja el a címke dizájnját, és rengeteg információt tud tárolni. Lehetővé teszi például, hogy mikor a fogyasztó okostelefonja segítségével beszkenneli, eljusson az eladó weboldalára, ahol különböző online marketinganyagokat, tájékoztatókat böngészhet, sőt, akár videókat, képeket nézhet a termékkel kapcsolatban. Már olyan gyakran találkozom én is QR kódokkal különböző termékek csomagolásain, hogy szinte automatikusan azokat a termékeket veszem le a polcról, amelyeken van QR kód. Mert így nem kell a kis címkét böngésznem, hanem a telefonom segítségével csak beszkennelem a kódot, és máris megtudhatok mindent a termékről. Sokkal többet, mint egy olyan termékről, amihez nem tartozik QR kód.
Ez egy igazán 21. századi vásárlási élményt tud biztosítani. Ráadásul lehetővé teszi, hogy ne csupán a címkén kommunikáljon az eladó a vásárlójával, hanem egy sokkal nagyobb mozgásteret biztosító felületen: az interneten.
Ha versenyképesek szeretnénk maradni termékünkkel, fontos, hogy időnként átgondoljuk, megújítsuk annak csomagolását, címkéjét, hogy a mindig az aktuális trendeket kereső vásárló szeme megakadjon a termékünkön. A Nordtek nyomdában tapasztalt szakembereink segítenek Önnek a címke nyomtatásban.