Miért fontos a logó a márka számára, cég arculathoz
Ma már aranyszabálynak számít, hogy minden cégnek kell, legyen egy saját, egyedi, jól megjegyezhető logója. Hiszen ez egy kis jel vagy ábra, amellyel először fog találkozni a vásárló, ha meglátja termékünket. És ha az a logó igazán jó, esztétikus, egyszerű, de mégis egyedi, az bizalmat és kíváncsiságot fog kelteni a vásárlóban, mely arra ösztönzi, hogy levegye az adott terméket a polcról. Olvasson cikkünkben tippeket logó készítéshez!
A jó logó tervezési alapelvei
Az ideális logó mindenképpen egyedi! Ez talán a legfontosabb. Nem érdemes letölteni sablonokat, mintákat, melyekhez akár más is hozzáférhet és használhat. Érdemes akkor is egyedi logót tervezni vagy terveztetni, ha alacsony márkánk induló költségvetése. Hiszen a logót csak nagyon ritkán szokás lecserélni, ezért már az elején azt kell szem előtt tartanunk, hogy hosszú távon gondolkodjunk a logóval.
Mikre érdemes odafigyelni a tervezésnél? Sok szempontot mérlegelnünk kell. Vannak általános szabályok, de a termékünk típusától, a megszólítani kívánt vásárlói közönségtől is nagyban függ, hogy milyen lesz az ideális logó.
Vegyük először az általános szabályokat. Fontos, hogy a logó egyedi legyen. Ne akarjunk nagy márka arculatához hasonlítani, találjuk meg az egyedi logónkat, ami a leginkább tükrözi a márkánkat.
Ne legyünk túl hivalkodóak, de ne is olvadjunk be a többi termék közé. Éppen annyira legyen különböző a termékünk logója a többi hasonló kategóriájú terméktől, hogy jól megismerhető legyen.
Visszafogottság, elegancia, esztétika a kulcsszavak.
Színben is érdemes olyat választani, ami passzol az üzenethez, amit el szeretnénk juttatni a vásárlókhoz. Egy arany vagy fekete szín eleganciát, egy rózsaszín játékosságot, egy kék visszafogottságot sugároz. Gondoljuk át, mi mit szeretnénk kommunikálni a termékünkről, és ennek megfelelően válasszunk színt.
Sok esetben a logó nem csak egy minta, hanem magában foglal betűket, például a márka kezdőbetűjét. A betűtípus választásnál éppen ugyanazokra a szempontokra kell figyelnünk, mint a színnél. Rengeteget tud elmondani egy betűtípus. Sugározhat lazaságot vagy komolyságot egy megfelelően választott betűtípus. És ha megfelelően kommunikálunk a termékünkről a címkén a logó segítségével, akkor azok a potenciális vásárlók fogják leemelni a polcról, akik a célközönségünk.
Tippek logó készítéséhez
Sokan azt gondolják, hogy a logó tervezéshez mindenképpen szakemberre van szükségük. Ami részben így is van. Hiszen egy jó grafikus szakértelme döntő lehet a márkánk megjelenésében. Azonban vannak olyan helyzetek, amikor sajnos nem fér bele a büdzsébe egy magas órabérrel dolgozó szakember, és bizony a gyártónak magának kell megoldania a logótervezést. Ez elsőre nagyon bonyolultnak tűnhet, de ha a fenti tanácsokat figyelembe vesszük, akár magunk is kiváló logót tervezhetünk. Vannak ma már ingyenesen is elérhető programok, logó tervezők, amelyek felhasználóbarát felülete éppen arra lett tervezve, hogy nem szakavatott szemek is könnyen átlássák a használatát. Ilyen például a Canva, mely például influenszerek, digitális tartalomgyártók, bloggerek körében is nagyon népszerű, nem véletlenül! Én is kipróbáltam már a Canva-t, mert olyan sokat hallottam róla, és nem bántam meg! Könnyű vele dolgozni, és hamar sikerélményem volt, pedig nem vagyok gyakorlott a tervező szoftverek használatában.
A Nordtek nyomda tapasztalt szakemberei szívesen ellátják Önt tanácsokkal a logótervezés témájában is!