Jaj, de sokszor találkozhattak kedves megrendelőink ezzel a többnyire lényegtelennek tűnő kérdéssel.

Pedig (mint a legtöbb esetben) nagyon is kardinális probléma. Utólag pedig még a „világ is összedőlhet”. Mi lehet tehát a baj?

Nyomdai termékeink és csomagolásaink iránt érdeklődőink és megrendelőink – a szokásjognak megfelelően – először kitalálják, kiválasztják termékeik csomagolását (xy flakon), majd megtervezik a rá kerülő címkét. Ám sajnos a legtöbbször elkerüli figyelmüket, hogy a gondosan megtervezett „csodatermék kombó” nem tetszik.

Pedig csupán egy kicsiny részlet veszett el a kigondolásból.

Nyilván mindig a címke grafikája, valamint a tervező/megrendelő igénye dönti el a kivitelezést, de nem árt tudni, hogy a csomagolás felülete egyezik-e a címke anyagának felületével (matt, vagy fényes?). A végtermék esetén ez bizonyítható probléma, hiszen egy matt flakonon egy fényes címke olyan kontrasztot képez, ami a címke tartalmáról elvonja a figyelmet. De ha a felületek egyeznek, vagy közel hasonlóak, akkor a címke „belesimul” a környezetbe és csak a tartalom lesz a figyelem középpontjában.

Meglehet apró dolognak tűnik mindez először, de a későbbi csalódások megelőzése végett nyomdászaink – amennyiben van rá lehetőség – erre mindig figyelnek és figyelmeztetnek.